Sejauh sejarah manusia, senantiasa terdapat 2 sisi pemimpin, ialah baik serta kurang baik. Banyak daerah yang dipandu oleh raja murah hati serta bijak, namun tidak sedikit pula yang mengetuai dengan cara- cara yang kejam.

Hingga abad ke- 13, biasanya cuma terdapat raja yang berkuasa secara absolut, di manapun tempatnya. Apalagi raja- raja yang memahami kebenaran, semacam Hammurabi serta Asoka sekalipun memegang peranan yang absolut. Raja senantiasa raja, tiap perkataannya merupakan hukum untuk segala rakyat di negerinya.

Sama halnya semacam hukum- hukum di Eropa, sampai abad Pertengahan, terbuat oleh raja bagi kebijaksanaannya sendiri, kecuali hukum yang dimaklumatkan di dalam Gereja.

Raja bisa memungut pajak besar apabila dia menyangka perihal itu memanglah butuh dicoba, apalagi berhak menghukum siapa saja yang berani menentangnya piagam hak asasi manusia .

Salah seseorang penguasa yang diketahui sangat kejam dalam mengetuai negerinya merupakan Raja John dari Inggris( 1167- 1216) yang mengambil alih bapaknya, Richard The Lion Heart, pada 1199.

Raja John kerap kali menghasilkan kebijakan yang kejam untuk rakyatnya. Dia sangat tidak dipercaya oleh siapapun di negerinya, mulai dari Paus, para bangsawan, sampai rakyat Inggris, sebab ketidakcakapannya mengurus pemerintahan, serta beban pajak yang terlampau besar.

Dia pula kandas dalam upaya mempertahankan daerah jajahan Inggris di Prancis. Puncaknya, para bangsawan serta owner tanah melaksanakan ultimatum terhadap Raja John supaya menyetujui tuntutan- tuntutan mereka menimpa sistem pembayaran pajak, serta kebijakan pemerintahan yang lain yang dirasa menyengsarakan segala rakyat Inggris.

Dengan mengerahkan kekuasaan serta pengaruh mereka, para bangsawan itu kesimpulannya menemukan atensi Raja John buat sungguh- sungguh menjawab tuntutan mereka.

Walaupun enggan, Raja John kesimpulannya bersedia menemui mereka di suatu lapangan di dekat Windsor, bernama Runnymede, pada 15 Juni 1215.

Raja John diberi suatu dokumen berisi tuntutan- tuntutan formal rakyat Inggris, yang mereka sebut dengan Piagam Agung, ataupun nama yang lain“ Magna Carta”.

Raja John dimohon buat menandatangani dokumen tersebut, serta menyetujuinya. Secara universal Magna Carta itu terdiri atas 63 bagian, muat hak- hak yang wajib diberikan buat“ memerdekakan manusia”.

“ Aku tidak hendak membagikan kemerdekaan yang bisa membuat aku jadi budak!” dengan tegas Raja John berkata perihal itu. Namun di dasar ancaman segala bangsawan dia juga kesimpulannya menandatangani piagam itu.

Magna Carta masih diakui selaku landasan sistem hukum Inggris, serta banyak tempat yang lain di dunia, tercantum Amerika Utara. Piagam ini membagikan banyak hak yang melindungi orang.

Baca Juga : Metode Memantapkan Internet di HP, Main Permainan Tanpa Nge- lag!

Salah satu isinya, ialah kalau hukuman yang dijatuhkan wajib sebanding dengan aksi kejahatan yang dicoba, serta kalau penetapan pajak wajib dilandaskan pada pemasukan adil serta sepadan.

Perihal yang sangat berarti dari keberadaan piagam ini merupakan membenarkan kalau raja tidak bisa lebih besar dari hukum, melainkan wajib bertanggung jawab terhadap hukum, serta adat yang berlaku di negerinya, sama semacam rakyat pada biasanya.

115 thoughts on “Piagam Magna Carta, Simbol Perjuangan Hak Asasi Manusia”
  1. Hey there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and
    say I genuinely enjoy reading through your blog posts.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover the same subjects?
    Thank you so much!

  2. Please let me know if you’re looking for a author for your weblog.
    You have some really great posts and I feel I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off,
    I’d absolutely love to write some material for your blog in exchange for a link back to mine.

    Please shoot me an email if interested. Thanks!

  3. Its like you read my mind! You appear to know a lot about this,
    like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some
    pics to drive the message home a little bit, but other than that,
    this is magnificent blog. A great read. I’ll certainly be back.

  4. Terrific article! This is the kind of info that should be shared around the
    internet. Shame on the seek engines for now not positioning this publish higher!
    Come on over and talk over with my site .
    Thank you =)

  5. Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to
    her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it
    pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely
    off topic but I had to tell someone!

  6. Greetings! I know this is somewhat off topic but
    I was wondering which blog platform are you using for this site?
    I’m getting tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and
    I’m looking at options for another platform. I would be fantastic if
    you could point me in the direction of a good platform.

  7. You actually make it appear so easy together with your presentation however I to find this topic
    to be actually something that I feel I would by no means understand.
    It seems too complex and extremely large for me.

    I’m looking ahead on your subsequent post, I will
    attempt to get the cling of it!

  8. Howdy just wanted to give you a brief heads up and
    let you know a few of the images aren’t loading properly.
    I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it
    in two different internet browsers and both show the same results.

  9. Awesome blog you have here but I was curious about if you knew of any community forums that cover the same topics discussed here?
    I’d really like to be a part of online community where I can get comments
    from other knowledgeable people that share the same interest.
    If you have any suggestions, please let me know. Cheers!

  10. I enjoy, result in I found exactly what I was having a look
    for. You’ve ended my 4 day lengthy hunt!
    God Bless you man. Have a great day. Bye

  11. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never
    understand. It seems too complicated and very broad for me.

    I’m looking forward for your next post, I will try to get
    the hang of it!

  12. Thanks for every other magnificent article. Where else may anybody get that type of info in such
    a perfect means of writing? I’ve a presentation subsequent week, and I’m on the look for such information.

  13. Cerita Panas – Cerita Sex Panas Mirna Menantu Yang Mengoda Berdiri di
    depan pintu rumahku, menantu permpuanku, Mirna, mendekatkan kepalanya ke arahku dan berbisik,
    “Kalau Ayah mau… aku nggak menolak.” Dia memberiku sebuah kecupan ringan di pipi,
    dan berbalik lalu
    berjalan menyusul suami dan anaknya yang sudah lebih
    dulu menuju ke mobil. Yoyok menempatkan bayinya
    pada dudukan bayi itu, dan seperti biasanya, dia terlalu jauh
    untuk mendengar apa yang dibisikkan
    istrinya tercintanya terhadap Ayah kandungnya.

    Mirna melenggang di jalan kecil depan rumah dengan riangnya bagai seorang gadis
    remaja yang menggoda.
    Yoyok tak mengetahui ini juga, ini semua dilakukan istrinya hanya untukku…
    Mungkin kalian semua mengira aku terlalu mengada-ada soal ini, tapi kenyataannya apa yang Mirna
    lakukan
    ini tidak hanya sekali ini saja. Dan sejak aku tak terlalu terkejut
    lagi, aku merasa ada sesuatu yang
    hilang jika dia tidak melakukannya saat
    berkunjung ke rumahku.Aku merasa ada getaran pada
    penisku, dan
    sebagai seorang laki-lakii biasa yang masih normal, pikiran ‘andaikan… yang
    wajar menurutku selalu hadir
    di benakku.
    Mirna adalah seorang wanita yang bertubuh mungil, tapi meskipun begitu ukuran tubuhnya tersebut tak
    mampu menutupi daya tarik seksualnya. Sosoknya terlihat tepat
    dalam ukurannya sendiri. Dia mempunyai
    rambut hitam pekat yang dipotong sebahu, dia sering mengikatnya dengan bandana.
    Dia memiliki energi dan
    keuletan yang sepengetahuanku tak dimiliki orang lain. Sebuah keindahan nan elok kalau ingin
    mendiskripsikannya. Dia selalu sibuk, selalu terlihat seakan dikejar waktu tapi tetap selalu terlihat
    manis. Dia masuk dalam kehidupan keluarga kami sejak dua tahun lalu,
    tapi dengan cepat sudah terlihat
    sebagai anggota keluarga kami sekian lamanya.

  14. My partner and I stumbled over here different web address and thought I might as well check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to looking over your web page repeatedly.

  15. Every weekend i used to visit this web site, because i wish for enjoyment, for the reason that this this site conations
    really nice funny data too.

  16. you’re in point of fact a just right webmaster. The website loading
    velocity is amazing. It sort of feels that you’re doing any
    distinctive trick. In addition, The contents are masterwork.
    you’ve performed a great job on this topic!

  17. Thanks a lot for sharing this with all people you actually
    recognize what you are talking approximately! Bookmarked.

    Please also visit my site =). We can have a link alternate agreement between us

  18. I will immediately snatch your rss as I can not in finding your e-mail subscription link or
    e-newsletter service. Do you have any? Please let me recognize in order that I
    may just subscribe. Thanks.

  19. That is a good tip especially to those new to the blogosphere.
    Simple but very precise information… Thanks for sharing this one.
    A must read article!

  20. My partner and I stumbled over here different web page and thought I should check things out.
    I like what I see so now i’m following you.
    Look forward to looking at your web page for a second
    time.

  21. Good day! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.

    Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog article or
    vice-versa? My blog goes over a lot of the
    same topics as yours and I believe we could
    greatly benefit from each other. If you might be interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Excellent blog
    by the way!

  22. Hi there, You’ve done a fantastic job. I will certainly
    digg it and personally recommend to my friends. I am confident they will be
    benefited from this website.

  23. Great beat ! I wish to apprentice while you amend your website, how can i subscribe for a
    blog web site? The account aided me a appropriate deal.
    I were tiny bit familiar of this your broadcast provided vivid
    clear idea

  24. This is really attention-grabbing, You are an excessively professional blogger.
    I’ve joined your rss feed and look ahead to
    in quest of more of your magnificent post. Additionally, I have shared your website
    in my social networks

  25. After looking into a handful of the blog posts on your blog, I
    honestly appreciate your way of blogging. I book marked it
    to my bookmark website list and will be checking back soon. Please check out
    my website as well and tell me your opinion.

  26. Greetings from Idaho! I’m bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break.
    I love the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m surprised at how fast your blog loaded on my
    phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, great blog!

  27. I’m not sure exactly why but this blog is loading extremely slow for me.
    Is anyone else having this issue or is it a problem on my end?

    I’ll check back later on and see if the problem still exists.

  28. Hi, i read your blog occasionally and i own a
    similar one and i was just wondering if you get a
    lot of spam feedback? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can advise?

    I get so much lately it’s driving me crazy so any
    support is very much appreciated.

  29. You really make it seem really easy together with your
    presentation but I to find this topic to be really
    something which I feel I might by no means understand.
    It seems too complex and very vast for me. I am taking
    a look forward on your subsequent post, I will attempt to get the hang of it!

  30. Greetings! This is my first comment here so
    I just wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading through your articles.

    Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover
    the same topics? Appreciate it!

  31. I got this web site from my friend who shared with me
    regarding this web page and at the moment this
    time I am visiting this website and reading very informative articles or
    reviews here.

  32. What i don’t realize is in truth how you are now not actually much more
    well-appreciated than you may be now. You’re so intelligent.
    You already know thus significantly in relation to this subject, made me in my opinion believe it from numerous numerous angles.
    Its like women and men don’t seem to be interested until it is something to do with Girl gaga!
    Your own stuffs outstanding. Always maintain it up!

  33. Hey, I think your blog might be having browser compatibility issues.

    When I look at your blog site in Opera, it looks fine but when opening in Internet
    Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, very good blog!

  34. Excellent article. Keep posting such kind of info on your site.

    Im really impressed by it.
    Hi there, You have done a great job. I will definitely digg it
    and in my view suggest to my friends. I’m sure they’ll be
    benefited from this web site.

  35. Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide credit and sources back to your site?

    My blog is in the exact same niche as yours and my visitors would certainly
    benefit from some of the information you present here.
    Please let me know if this alright with you.
    Thanks!

  36. Hello, I think your blog might be having browser compatibility issues.

    When I look at your blog in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, superb blog!

  37. Hello, I really enjoyed reading your post on different pergola designs.
    The images were beautiful and gave me some great ideas
    for my backyard!
    I’m always looking for new home improvement projects, and
    your step-by-step guide on constructing a pergola was really
    helpful. I can’t wait to get started on this over the weekend!

    Your blog has been a lifesaver for picking out the ideal pergola for my outdoor living space.

    The comparisons of different materials like wood, vinyl, and aluminum really helped me decide what
    would work best.
    I stumbled upon your site while looking into how to complement a pergola with lighting and greenery.
    The photos you included gave me so many decorating ideas!

    Hi there! I’m a little apprehensive about tackling a big pergola project myself.

    How challenging would you say it is for a beginner DIYer?
    Your advice would be greatly appreciated!
    Thanks for sharing your analysis of the best pergola packages
    on the market. It was useful narrow down my options before making such a big purchase.
    So many possibilities!

  38. Generally I don’t learn post on blogs, but I wish to say that
    this write-up very pressured me to check out and do
    it! Your writing style has been surprised me. Thanks, quite great post.

  39. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the
    video to make your point. You clearly know what
    youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something informative to read?

  40. Sebelum kisah ini di mulai perkenalkan namaku Bayu, aku mempunyai seorang istri yang lumayan cantik.
    Rambut hitam panjang dan lurus, kulitnya putih mulus, matanya kecoklatan. Ukuran toketnya lumayan gede 36B.
    Aku pertama kali jatuh cinta sama istriku gara-gara kepencut sama toketnya.
    Tapi Dicerita ini, aku akan bercerita tentang adik
    istriku atau adikm iparku yang gak kalah mulus sama istriku.
    Namanya Ayu, umurnya 25tahun. Kalau dilihat dari bodynya sih hampir mirip tapi masih lebih montok adik iparku.

    Waktu itu aku pulang kerja agak malam. Istriku yang penakut mengajak adiknya untuk tidur di
    rumah kami untuk menemaninya (tapi itu tanpa sepengetahuanku).
    Aku sampai rumah pukul 23.00 WIB. Rasa penat dengan pekerjaan ditambah
    udara dingin buat aku horni berat. Aku langsung saja mandi.
    Pintu kamar mandi sengaja kubuka lebar dan aku menikmati air hangat untuk melepas lelahku.
    Karena aku sudah horni berat, aku memutuskan untuk
    ngocok kontolku. Tapi pada saat sedang asyik-asyiknya ngocok dan kontolku lagi tegang maksimal.

    Ayu : Lho mas Bayu sudah pulang…kog gak kedengeran suara mobilnya.

    Aku sangat kaget banget mendengar suara Ayu, spontan saja aku langsung balik badan.
    Aku : Ayu…kamu nginep sini ya?
    Ayu : Iya mas, mba Yuyun yang nyuruhku untuk nginep disini soalnya dia takut di rumah sendiri katanya mas pulang malem.
    Oya mas mandi kog pintunya gak ditutup sih…
    Aku : Maaf habisnya udah kebiasaan sih…lagian aku kira gak
    ada kamu
    Ayu : Oh…ih tuh burung mas goyang-goyang hahahaaa…
    Aku : Ini bukan burung lagi ini kontol namanya
    Ayu : Hahaaaa…habisnya lucu sih geleng-geleng kayak burung
    cari makan…hahahaaa
    Aku : Hahahaa…bisa aja kamu Yuk..oya tengah malem gini bangun mau ngapain?
    Ayu : Kebelet pipis mas…kan kamar mandinya cuma satu aja…minggir mas aku mau
    pipis dulu.
    Aku : Gak lihat apa aku mandi aja belum selesai…ya udah pipis di toilet
    aja.
    Ayu : Tapi mas, aku kalau pipis kebiasaan harus lepas celana biar gak basah
    Aku : Ya udah lepas aja gitu aja kog repot lagian aku juga gak ganggu pipismu
    kog.
    Ayu : Entar kamu lihat memek aku lagi…
    Aku : Kalau cuma memek setiap hari aku juga lihat memek kakak
    kamu dah biasa.
    Ayu : Kalau memekku beda mas,special edition, masih seret belum pernah dimasukin kontol bengkak
    kayak punyamu.
    Aku : Jelas aja kamu mainnya sama brondong yang kontolnya kecil hahahaaa.

    Dan karena sudah kebelet banget Ayu pun melepas celananya dan terlihatlah memek mungilnya.

    Aku pun melihatnya cara dia pipis.
    Aku : Jadi itu ya memek specialnya, Spesial empuk maksudnya.

    Ayu : Ih mas gangguin aja, tuh liat kontolmu yang keras kayak batang kayu.
    Kasian ya udah horni, tapi mbak Yuyunnya udah
    tidur, gak bisa tersalurkan akhirnya ngocok deh..hahahhaa…
    Aku : Dasar Ayu…
    Ayu : Mau Ayu bantuin mas?
    Aku : Bantuin apa?
    Ayu : Ya buat bantuin biar ketegangan dikontol
    mas reda…tapi jangan bilang sama mbak Yuyun ya mas….janji…
    Aku : Beres jangan khawatir…ayo Yuk buruan…keburu kakak kamu
    bangun.
    Dan tanpa disuruh tangan imut Ayu langsung meremas dan mengocok kontolku yang sudah sangat
    menegang.
    Ayu : Ukuran kontolmu gede juga ya mas, pantes mbak Yuyun hobi ngentot sama kamu mas.

    Bukanya dulu pas masih pacaran kamu pernah mengirim gambar kontolmu ke hp dia.

    Dia samapi kanget dan melempar Hpnya. Karena aku penasaran akhirnya aku mengambil Hpnya dan melihat gambar kontolmu.
    Dan sekarang gak nyangka kalau bakal megang langsung kontol kakak iparku sendiri.
    Hampir 10 menit Ayu mengocok kontolku, bukannya keluar tapi malah bikin kontolku
    makan tegang dan keras.
    Ayu : Lho mas, udah 10 menit aku mengocoknya bukanya keluar malah tambah besar dan keras kan jadi pegal tangaku.

    Aku : Kalau tanganmu pegal gantian aja pakai mulutmu.

    Ayu : Maksudmu aku suruh nyepong kontolmu gitu?

    Aku : Iyalah..biar cepet keluar dan kamu gak pegal lagi.

    Ayu : YA udah buruan siram dulu tuh kontolmu masih bnayak sabunnya
    Setelah kusiram air, Ayu pun langsung melahap kontolku dengan liarnya.

    Aku : Pinter juga kamu nyepong…kontoku rasanya nyut-nyutan Yuk… Enak banget deh…kamu pasti sering
    nyepong pacarmu ya?
    Ayu : Udah jangan banyak omong mas nikmatin aja. Emang aku dulu
    sering nyepong mantan-mantanku mas. Dan baru kali ini aku nyepong
    kontol yang usianya paling tua.
    Aku : Biarpun tua tapi besar dan mantab kan Yuk…hahahaha
    Ayu : Bisa ja kamu mas, udah ah diam jadi gak fokus nih nyepongnya
    10 menit sudah Ayu nyepongin kontolku tapi tetep aja aku belum bisa
    keluar.
    Ayu : Mas aku kog jadi horni gini ya…habisnya
    daritadi mainin kontolmu terus sih…memekku jadi basah deh.

    Aku : Coba sini aku pegang.
    Aku langsung meraba memek Ayu dan ternyata benar memeknya sudah basah.

    Tanpa panjang lebar lagi langsung saja jari tengaku
    kumasukkan dalam lubang memeknya. Kukocok memeknya dan Ayu pun mendesah pelan.
    .Ayu : Ssthhhh..aaaahhh…enak banget mas…kocokanmu nikmat sekali…kocok terus maasss…aaaahhhh….aku mau keluar maaasss…
    Aku : Tahan dulu Yuk, aku yang daritadi aja belum keluar
    masa kamu yang gitu aja udah mau keluar.
    Ayu : Ya udah kalau gitu masukin ja kontolmu ke dalam lubang memekku…Aku juga
    horni berat nih mas…
    “Sleeeppp…bleeesss….” akhirnya kontolku masuk ke
    dalam lubang memek Ayu.
    Aku : Benar katamu Yuk…memekmu benar-benar spesial…spesial seret
    kayak masih perawan..aaahhh…
    Ayu : Hehehe…ternyata enakan sama kontol gede ya mas…aaahhh…genjot terus maaasss…aaahhh….aku mau keluar maasss…
    Aku : Kita keluarin bareng ya Yuuukk…keluarin dimana Yuk?

    Ayu : Diluar aja mass…takut hamil
    Aku dan Ayu : Aaahhhh…yeessss…ooohhh…..
    (kita berdua meraih orgasme bersamaan.
    Cairan spermaku pun berceceran diperut Ayu semua, setelah itu aku basuh spermaku yang menempel pada
    perutnya dan kucebokin memek Ayu
    Ayu : Enak banget mas, jadi ketagihan. Sekarang maunya sama
    kontol gede aja ga mau sama kontol kecil lagi…sini mas kubersihin kontolmu.

    Aku dan Ayu mandi bareng. Setelah selesai kami berdua berbenah.
    Aku langsung masuk ke kamar tidur di samping istriku, sedangkan Ayu masuk ke kamar sebelah.
    Aku jadi khilaf karena melihat memek adik iparku sendiri.
    Khilaf yang membawa kenikmatan.,,,,,,,,,,,
    ,,,,
    LANJUT BACA CEK LINK BIO

  41. Aw, this was a really good post. Taking a few minutes and actual effort to generate
    a superb article… but what can I say… I procrastinate a lot
    and never manage to get anything done.

  42. Hmm is anyone else having problems with the images on this blog
    loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog.
    Any feed-back would be greatly appreciated.

  43. Write more, thats all I have to say. Literally, it
    seems as though you relied on the video to make your point.
    You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you
    could be giving us something informative to read?

  44. I think the admin of this site is really working hard for his web page, for the reason that here every information is quality based information.

  45. An impressive share! I have just forwarded this onto a friend who
    was conducting a little research on this. And he actually bought me dinner due
    to the fact that I found it for him… lol. So let me reword this….
    Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to
    discuss this matter here on your blog.

  46. This is the right website for anybody who really wants to find
    out about this topic. You understand a whole lot its almost tough to argue with you (not that
    I actually will need to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a topic which has been discussed for
    ages. Excellent stuff, just wonderful!

  47. Awesome site you have here but I was wondering if you knew of any discussion boards that cover the same topics talked about here?
    I’d really like to be a part of online community where I can get opinions from other knowledgeable individuals that
    share the same interest. If you have any recommendations, please let me know.
    Thank you!

  48. Howdy! I could have sworn I’ve been to this website before but after reading through some of the post I realized it’s new to
    me. Anyhow, I’m definitely delighted I found it and I’ll be
    bookmarking and checking back frequently!

  49. I have read so many articles or reviews on the topic of the blogger lovers
    however this post is truly a nice paragraph, keep it up.

  50. Hello everyone, it’s my first go to see at this web page, and paragraph is in fact fruitful
    in favor of me, keep up posting such posts.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *